T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ETİMESGUT - Ankara Etimesgut Hayriye - Ethem Turhanlı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

WEB 2.0 ARAÇLARI MAKALEMİZ...

Okul Erasmus+ projemiz kapsamında Murat TÜRKER öğretmenimiz Web 2.0 araçlarıyla ilgili bir yazı kaleme aldı...

 

WEB 2.0 PROJEMİZ VE OKULUMUZDAKİ EĞİTİM UYGULAMALARI

 

PROJE NO: 2022-1-TR01-KA122-SCH-00077096

 

Okulumuz Hayriye Ethem Turhanlı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak, 8-12 Mayıs 2023 tarihleri arasında, WEB 2.0 projesi kapsamında öğretmen ve öğrenci bazlı gerekli eğitimleri almak üzere İtalya ziyaretimizi gerçekleştirmiş bulunmaktayız.

 

WEB 2.0 eğitim uygulamaları, teknolojinin günümüzde gelmiş olduğu düzey de dikkate alındığında, biz eğitimcilerin göz ardı edemeyeceği olanaklar sunmaktadır. Öğrenmeyi daha etkin hale getirme, öğrencilerin bireysel bazda kendilerini geliştirmelerine imkân sağlayan ortamlar oluşturma, sınıf yönetiminde öğretmenlerin hareket alanını artırma ve öğrencilerin derse aktif katılımını sağlama gibi alanlarda bu projenin sunabileceği çok önemli katkılardan söz etmek mümkündür.

 

Bu projeyi, sadece eğitimi internete ulaşım yoluyla takviye etmekten ibaret olarak değerlendirmek son derece eksik bir bakış açısının ifadesi olacaktır. WEB 2.0 eğitim uygulamaları sayesinde, eğitim ve öğretim süreçlerinde ihtiyaç duyulabilecek tüm web araçlarını aktif olarak sürece dahil etme gibi çok önemli açılımlar hayata geçirilebilmektedir.

 

Proje eğitimlerimiz kapsamında edindiğimiz bilgileri okulumuz ve çevremizdeki eğitimci arkadaşlarımızla paylaştıkça öğrenme süreçlerinde aşağıda sıralamış olduğumuz aktivite ve çalışmaların birçoğunu şimdiden hayata geçirdik; bir kısmı da ilerleyen dönemlerde eğitim faaliyetine katacağımız yetkinlikte çalışmalardır.

 

Bu çalışmalar arasında, öğretmenlerimizin ders planı oluştururken çok daha nitelikli içerikler hazırlamaya başladığını, öğrenme sürecinde kullanılacak materyallerin de aynı ölçüde işlevsel hale geldiğini gözlemlemekteyiz.

 

Bu materyal ve içerikler arasında, öğrenmenin ne ölçüde nitelikli olduğunu ölçen sınav ve geri bildirim formları hazırlamak; etkileşimli video, animasyon ve belgeseller oluşturmak; robotik kodlama çalışmaları; öğrenme süreçlerinde öğretmen ve öğrenci işbirliğini güçlendiren dönütler tasarlamak; afiş, bülten ve sunu hazırlamak gibi birçok çalışma yer almaktadır.

Uzaktan eğitim olanaklarının daha etkin bir şekilde değerlendirilmesi, sosyal medyanın eğitim ve öğretim süreçlerine dahil edilmesi yoluyla daha nitelikli internet kullanımı gibi yönler de projemizin bize sunduğu olanaklar arasındadır.

 

Online paylaşımın sadece tek bir merkezi bilgisayar yerine tüm kullanıcılar tarafından ortak olarak yapılabilmesi imkânı sağlayan WEB 2.0 projesi, eğitim öğretim içeriklerinin global bir yapı kazanmasını sağlamış, bilginin küreselleşmesi süreçlerine yepyeni bir boyut kazandırmıştır.

 

Teknolojinin baş döndüren bir hızla ilerlediği çağımızda, tanık olduğumuz yeniliklerin eğitim ve öğretim faaliyetlerine yansımaması elbette söz konusu değildir. WEB 2.0, öğrencilerimizle birlikte biz öğretmenleri de gelişimine karşı duyarsız kalamayacağımız çok zengin bir online dünyaya çağırmaktadır. Önümüzdeki dönemde sözünü ettiğimiz bu dönüşüm daha da hızlanacak ve gerek eğitimciler olarak bizler, gerek eğitim öğretim faaliyetleri yoluyla kendilerini geliştirmek ve gerçekleştirmek isteyen öğrencilerimiz bu yeni ve dinamik sürece daha bir özenle katılacağız.

 

Okulumuz, yukarıda dile getirdiğimiz proje çalışmaları çerçevesinde WEB 2.0 dünyasına küçük ama etkili bir adım attı. Şimdiden bu proje kapsamında yapmış olduğumuz yeni çalışmaların meyvelerini toplamaya başlamış bulunuyoruz. Dileğimiz, dahil olduğumuz bu yeni ve heyecanlı süreci her geçen gün bir adım daha ileri taşıyacak çalışmalar ortaya koyabilmektir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 11.01.2024 - Güncelleme: 11.01.2024 11:03 - Görüntülenme: 102
  Beğen | 1  kişi beğendi